Karintia Ausztria életvidám déli részén fekszik erről  magunk is meggyőződhetünk, ha arra járunk. Valóban csupa vidám, jó kedélyű házigazdára találunk errefelé, és pillanatok alatt jókedvre derül a legkomorabb idegen is. Nyáron, amerre a szem ellát, zöldbe öltözik táj. A hegyek, tavak között ezernyi látnivalóra bukkanunk, akár gyalogosan, akár biciklivel indulunk útnak. Bár egész  Ausztria bővelkedik a természeti kincsekben, dél-Karintia figyelemre méltó eredetiséggel dicsekedhet: felhők közé nyúló havasokkal, gleccserekkel, cseppkőbarlangokkal és jellegzetes délvidéki hangulatot árasztó tavakkal. Éppen ez utóbbiak miatt a térséget Ausztria fürdőkádjának is nevezik. A hét jelentősebb tó meleg vizű, nyáron elérik a 28 fokot is, ráadásul a közkedvelt Klopeiner See és a Turners See is ivóvíz minőségű.

Budapesttől mindössze 5-6 órányi autózással majdnem egy másik világba jutunk. A nyugalom és a béke szigetére, ahol az emberek kedvesek és mosolygósak, ahol nincs kerítés, mert nem kell senkitől sem tartani. Tüdőnk el sem hiszi, hogy van még ilyen friss levegő a világon. Tavasszal a szállodákban, éttermekben,fürdőkben szinte csak nagyszülőkkel és unokákkal találkozunk velük találkozunk, a főszezon viszont megfiatalodik, hogy aztán az őszt újra az idősebbek uralják. A tél „vegyes“, hiszen a síelés kortalan.   Kirándulhatunk a tavak felé  kerékpárral a tíz kilométeren át Drau-kerékpárúton .Ezután másfél-két kilométeres könnyed hegyi séta következik. Egyik tó szebb, mint a másik. Háttérnek díszletül ott vannak a hegyek is. Alpesi úton az Eisenkappler Hütte felé vehetjük  az irányt, és a Hochobir tanösvényen ballaghatunk olyan 1800 méter magasságban. A turisták itt mindent megkapnak: pontos útjelzést, gyakori tájékoztatást kis táblákon, mi merre hány méter. A menedékház szintén jól felszerelt, a faépületben bárki meghúzódhat ,amiért természetesen fizetni kell . Aki e festői környezetben szeretne néhány napot eltölteni, sokat spórolhat, ha Karintia-kártyát vásárol 32 Euróért. Ez három hétre érvényes, és több mint száz kirándulási célállomást, illetve programot látogathatunk vele, mi több, a belépőjegyeken kívül hegyi vasútra, sétahajókázásra is jogosít. A 6-15 éves gyerekeknek 13 Eurót kell fizetni, a kisebbek, illetve a harmadik gyerek már ingyen léphet be mindenhová.

Két cseppkőbarlang is nevezetes a környéken: a kisebb a Griffen, mely szó szerint családi ház méretű, és az Obir, ahol 1,3 kilométeren keresztül gyönyörködhetünk a cseppkövek formavilágában. Meseszép itt minden „terem“, amely természetvédett, bár a korábbi bányászkodásnak köszönhetően sok cseppkő megcsonkult.A hatezer lakosú Eberndorf apátságáról híres. A csodálatos, háromszintes,árkádos udvaron júliusban és augusztusban nyári játékokat rendeznek, kiállításokkal, koncertekkel, színházi előadásokkal. Innen egy kis kitérőt tehetünk a wildensteini vízeséshez, amely arról nevezetes, hogy a hat emelet magasságból lezúduló víz tömege sehol nem éri a sziklafalat, s ezzel a „saját kategóriájában“ Európa legnagyobb vízeséseként emlegetik. Jó itt hűsölni.

Bad Eisenkappelbe, a gyógyüdülőbe is ellátogathatunk. A fürdőnek van egy messze földön híres terápiás kabinja, amelyben mínusz 110 fokon három percig ajánlatos tartózkodnia annak, aki depresszióját, ekcémáját, reumáját szeretné gyógyítani.